Agenda:

  1. Wprowadzenie
    Cel prezentacji; Wprowadzenie do tematu jakim jest phishing. Opis czym jest, jak rozpoznać to zjawisko.
  2. Phishing
    Konkretne przykłady z życia codziennego m. in. “weryfikacja konta bankowego”, “dopłata do przesyłki”, “zaległości na koncie operatora energii” I wiele innych.
  3. Phishing w korporacji
    Podczas tej części przedstawione zostaną metody mające wpływ na pracowników. W szczególności „polecenie służbowe”, „pilna płatność” oraz inne schematy. Uwagę zwrócimy też na incydenty przeprowadzane bezpośrednio, z fizycznym udziałem atakującego.
  4. Jak się chronić
    Wyjaśnimy jakie istnieją możliwości obrony, oraz jak istotnym jej elementem jest edukacja.
  5. Podsumowanie i pytania
    Sesja pytań i odpowiedzi.

Dodatkowe informacje:

Szkolenie „Jak chronić się przed phishingiem” to niezbędna inwestycja w rozwój świadomości z zakresu cyberbezpieczeństwa w każdej organizacji. Phishing to jedna z najczęstszych metod ataków cybernetycznych, które mogą zaszkodzić Twojej firmie. Nasz kurs zapewnia praktyczne umiejętności i wiedzę niezbędną do rozpoznawania i unikania prób wyłudzeń. Dowiesz się, jak identyfikować podejrzane wiadomości e-mail, linki i załączniki. Dzięki naszemu szkoleniu, zwiększysz swoje umiejętności obronne i zminimalizujesz ryzyko ataków. Doświadczony trener poprowadzi uczestników przez każdy etap, zapewniając wsparcie i odpowiedzi na pytania. Zadbaj o bezpieczeństwo swoje i swojego zespołu, inwestując w edukację. Dołącz już dziś i bądź krok przed cyberprzestępcami!

Korzyści:

  1. Zwiększenie świadomości zagrożeń: Szkolenie zwiększa świadomość pracowników na temat technik phishingowych, co pozwala na szybsze i skuteczniejsze rozpoznawanie prób wyłudzeń.
  2. Ochrona danych firmowych: Pracownicy uczą się, jak zabezpieczać wrażliwe dane przed nieautoryzowanym dostępem, co minimalizuje ryzyko utraty danych i naruszenia bezpieczeństwa.
  3. Redukcja ryzyka finansowego: Skuteczne rozpoznawanie phishingu zapobiega potencjalnym strat finansowym wynikającym z ataków, takich jak kradzież środków czy koszty naprawy szkód.
  4. Wzrost zaufania klientów: Firmy, które dbają o bezpieczeństwo swoich systemów, zyskują większe zaufanie klientów, co przekłada się na lepsze relacje i wizerunek na rynku.
  5. Ochrona reputacji firmy: Unikanie incydentów związanych z phishingiem chroni reputację firmy, co jest kluczowe w budowaniu długotrwałych relacji z klientami i partnerami biznesowymi.
  6. Spełnianie wymogów prawnych: Regularne szkolenia z zakresu bezpieczeństwa IT pomagają firmie spełniać wymogi prawne i regulacyjne dotyczące ochrony danych i bezpieczeństwa informacji.
  7. Podniesienie kwalifikacji pracowników: Pracownicy zdobywają cenne umiejętności z zakresu cyberbezpieczeństwa, co zwiększa ich wartość na rynku pracy i przyczynia się do ogólnego wzmocnienia zespołu.

Prowadzący:

15 letnie doświadczenia w obszarze bezpieczeństwa informacji, z branżą IT związany od 22 lat. W swojej karierze pracował jako administrator systemów IT oraz sieci. Z czasem zaczął zgłębiać tematy związane z bezpieczeństwem IT, rozwijał się na stanowiskach związanych z bezpieczeństwem informacji w sektorze finansowym, w wiodących firmach na polskim rynku tego sektora. Obecnie Architekt Bezpieczeństwa. Pasjonat podejścia „Security by Design” oraz zarządzania bezpieczeństwem informacji na podstawie analizy ryzyka. Posiada certyfikaty branżowe, lubi pracę z ludźmi i chętnie dzieli się wiedzą. Expert w zakresie „Security by Design”, standardów bezpieczeństwa informacji, zgodności ze standardami PCI DSS, ISO27001, CIS Benchmark.